Amsterdam – Hong Kong – Bali - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Amsterdam – Hong Kong – Bali - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Amsterdam – Hong Kong – Bali

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 Juli 2015 | Hong Kong, Hong Kong

We waren natuurlijk veels te vroeg wakker woensdag 29 juli maar met de laatste dingetjes inpakken en checken kwamen we de tijd wel door. Om 9 uur stond onze neef voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. (nog bedankt Xavier!) 10 uur inchecken en er stond geen rij, we konden zo doorlopen en er waren onze goede plekken in het vliegtuig toebedeeld (dat viel nog tegen, we keken tegen de vleugel aan haha). Security check (tutje hier had vloeistof in haar rugzak; nee hoor meneer dat is een lipgloss….euhm ja dus hand-alcohol-verfrissing, netjes in een plastic zakje en netjes 100 ml…vergeten eruit te halen haha) Ook erg raar vonden wij de bodyscan, sjeetje sta je dan zonder riem terwijl je broek bijna afzakt! We vlogen met iets vertraging dus om 13.20 uur gingen we de lucht in. Op naar Hong Kong! We hebben lang niet gevlogen (ja naar Londen vorig jaar) dus wisten niet dat er tegenwoordig een heel entertainment set-dingus in de hoofdsteun voor je zat. Films, series, muziek etc kan je bekijken en beluisteren. Zo kom je de 10 en half uur wel door. Ik heb er geen geduld voor, heb 1 of 2 afleveringen gezien van The Big Bang Theory en dat was het, ook een beetje gelezen en totaal niet geslapen. Dat gaat ook niet lekker als je niet plat kan (vind ik), business class had een soort cocon-stoel, heerlijk, dat wil ik de volgende keer! Er waren een boel kinderen aan boord en die hebben zich keurig gedragen haha We hebben goed gegeten aan boord, rijst met kip en als je wilde noodles tussendoor, wijntje en een biertje erbij dus dat tikt de tijd ook wel weg. Avondeten kregen wij om half 4 a 4 uur ’s middags, te vroeg voor ons maar ze vlogen al op Hong Kong tijd dus het was al 10 uur ’s avonds. De luikjes moesten dicht en het licht ging uit, het was de bedoeling dat je ging slapen maar voor ons gevoel was het nog hartstikke vroeg in de avond! Half zeven of zo. Slapen lukte dus niet, we hebben een beetje gedommeld. Ook kregen wij voor ons gevoel midden in de nacht ontbijt, ons hele ritme raakte van slag. De volgende dag, donderdag 30 juli kwamen we iets vroeger dan gepland (06.05) aan op Hong Kong (12 uur ‘s nachts voor ons haha) We waren blij dat we uit het vliegtuig mochten, even de benen strekken want mijn rug deed pijn en mijn knieën van het rare zitten/half liggen. Snel een sigaretje (gek genoeg mis je dat dus helemaal niet aan boord 10 en half uur lang!) Hong Kong rook naar noodles haha Heel mooi, groot, schoon vliegveld waar je vlak over zee komt aanvliegen (er zat een camera onder het vliegtuig bij het landingsgestel dus je kon steeds live meekijken, gaaf hoor!) We zaten nog vol van het ontbijt dus alleen gedronken, rondgelopen en wachten tot we mochten boarden. Helaas was er vertraging dus een uur later vertrokken richting Denpasar, Bali. (11 uur Hong Kong tijd, we lieten het tijdsverschil nu maar los maar waren wel kapot van het niet slapen en het gekke tijdsverschil). Vlucht ging redelijk snel, we dommelden steeds weg, eten aan boord en dan gaat de tijd wel snel. We hebben trouwens veel turbulentie gehad beiden vluchten, doodeng!
Eindelijk, eindelijk kwamen we om 4 uur ’s middags aan op Denpasar, Bali! Ook hier weer security check en door de douane. Wat was het hier klam, niet eens heet, het was een lekker temperatuurtje maar klam pffff Chaotisch ook op het vliegveld (klein, schoon vliegveld met tapijt op de grond….handig..not!) Het rook naar kretek/kruidnagel! Onze hostess, die Nederlands spreekt, wachtte ons op en met 6 andere personen gingen we in een klein busje waar gelukkig airco in zat, onze koffers werden met een soort tuk-tuk naar het hotel gebracht. Wat een chaos op de weg, scooters overal, auto’s dwars overal doorheen, iedereen toeteren haha over het ritje van 14 kilometer deden we 3 kwartier. We keken ondertussen onze ogen uit, zo…dus dit is Bali! Chaotisch, klam warm, druk, heel veel gebouwen/bedrijven die leeg staan maar ondertussen gigantische uit marmer gehouwen standbeelden. Ons hotel zit in een klein zijstraatje, een oase van rust in het drukke Sanur. Mooie grote kamer met grote badkamer. Het hotel is opgebouwd in een soort Balinees bungalowparkje stijl die staan in de prachtige tuinen met 2 (rustige) zwembaden. Onze koffers waren er nog niet, die kwamen later dus eerst ge relaxed en opgefrist! Toen de koffers kwamen zijn we het buurtje gaan verkennen en heerlijk gegeten! Sjeetje, zo hoort Indonesisch eten te smaken! Heerlijk, heerlijk! Daarna nog even bij de receptie geprobeerd of we wifi hadden om het thuisfront op de hoogte te brengen en daarna hebben we heerlijk (in de met airco uitgeruste kamer!) 9 uren geslapen!
Vrijdag 31 juli hebben we helemaal niets gedaan, lekker ontbeten in het hotel met uitzicht op de prachtige tuin, geld gewisseld, bij het zwembad gehangen en wat excursies geboekt. Straks weer lekker eten, op ons terras zitten, een boek lezen en morgen op naar de rijstvelden, Lovina, de Git Git waterval en de (beroemde) tempel in het meer! Dus…..selamat tinggal!!

• 31 Juli 2015 - 17:10

Kees:

Super verhaal nicht wacht af op het volgende xxxxx

• 31 Juli 2015 - 18:13

Babs:

Een hele toer om er te komen, maar wat een avontuur !

• 31 Juli 2015 - 18:42

Annie Stam-Verlaan:

Nu al een geweldig verhaal ik blijf jullie volgen geniet ervan. Veel plezier

Judith:

Wat schrijf je leuk, heerlijk om te lezen!
    Veel plezier morgen, leuke plannen x

• 31 Juli 2015 - 22:51

Finanda:

Wat grappig dat je al die geuren ook beschrijft, leuk om te lezen en handig om je er iets bij voor te stellen. Wat een reis hebben jullie gehad zeg. Pfff gelukkig is die geweest. Nu lekker genieten, ik kijk uit naar het volgende verslag !

• 02 Augustus 2015 - 06:39

Conny:

Wat een mooi uitgebreid verslag, tis net alsof we erbij zijn

• 02 Augustus 2015 - 08:08

Robert:

Leuk om mee te lezen met dit verslag. Zo zijn we er een beetje bij. Die geuren en kleuren kan ik me goed voorstellen. Dat zijn indrukken die karakteristiek zijn en je bij zullen blijven. Los van alles wat jullie nog te zien krijgen.

• 04 Augustus 2015 - 16:23

Sandra Middleton:

Dank jullie wel! Ik vind het leuk om te doen en zo zijn jullie er een beetje bij ;)