Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Seminyak

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Augustus 2015 | Indonesië, Seminyak

Seminyak
Vrijdag 7 augustus was een speciale dag want dan zou mijn vader jarig geweest zijn (hij zou 79 jaar geworden zijn maar werd helaas maar (net) 61…) en waar ook ter wereld ik ben op dat moment, ik sta daar altijd bij stil. Ook nu. Dus we hadden besloten om dit te combineren met een bezoek aan Seminyak waar mijn, veel te vroeg overleden, vriendin is uitgestrooid. Zij was ook van indische afkomst en jaren op Bali gewoon, op verschillende plekken en de voor haar bijzondere plekken ben ik ook geweest; Ubud, Lovina en nu dan Seminyak. Bij restaurant Gado Gado, 30 meter naar rechts was zij uitgestrooid. Onze aardige chauffeur Made stond al klaar om ons te brengen en ondertussen praat hij honderduit! Ook Jim; zijn overgrootmoeder kwam van Bali en Jim heeft haar nog gekend, zij droeg altijd een sarong, of het nu lente, zomer, herfst of winter was! Om de sarong heen droeg zij een sjerp in de kleur van haar tempel.
Made had voor ons lekkere dingen meegenomen omdat wij nergens hier lemper kunnen vinden terwijl in Amsterdam je ze in elke toko kan halen?! Het schijnt hier niet zoveel te verkopen of zo? Hij had ze voor ons in Denpasar gehaald, mini lemper gewikkeld in bananenblad, ze waren heerlijk! Ook kwelapis (laagjes, net zoals spekkoek, glibberig zoete snack) en nog meer haha
Aangekomen in Seminyak viel het me op dat het daar erg heet was, heter als in Sanur. Wat een prachtig strand en geweldige golven! In Sanur heb je meer een kalme zee met amper golven en met eb stinkt het naar zeewier net als de waddenzee haha Hier had je een ‘echt’ strand, zand en goede golven. Gisteren was het vliegveld weer dicht vanwege de aswolk veroorzaakt door Maunt Raung maar vanaf Seminyak zagen we vliegtuigen aankomen dus zo te zien was het vliegveld weer open.
Met mijn offermandjes in mijn hand liepen we naar restaurant Gado Gado, toen recht het strand op en 30 meter naar rechts gelopen…. Vreemd idee dat Brenda daar was uitgestrooid maar wat een prachtige mooie laatste rustplaats heeft ze daar! Ons was uitgelegd dat we eerst het wierook aan moesten steken en dan het heilige water eroverheen moesten sprenkelen. Nou, dat duurde even hoor, dat wierook aansteken want er stond een best windje haha Na een kwartier of zo was het ons 3-en toch gelukt en sprenkelde ik het water eroverheen. Dag papa, gefeliciteerd met je verjaardag. Hier sta ik dan aan de andere kant van de wereld, op een prachtige plek, jou te herdenken. Dag Brennie, wat een mooi eiland heb je, ik snap dat je verliefd werd en hier voor altijd wilde blijven. Je hebt een prachtige laatste rustplek.
We zijn toen langzaam langs de vloedlijn gewandeld en bij een leuk hippie-surfdude-achtige strandtent gaan lunchen. Kijkend over de Javazee aan dit prachtige strand. Toen Jim en Noah mij de foto’s lieten zien kreeg ik het opeens te kwaad terwijl op het moment zelf ik alleen bezig was met die wierook haha Het was mooi…..
We hebben nog door Seminyak gewandeld (erg erg heet daar! (panas! = warm haha) en mijn slipper brak opeens af bij de teen Grrrrr Snel nieuwe slippers gekocht bij de eerste de beste tent want de stoep was heet haha Made kwam ons weer halen en na een dutje hebben we heerlijk gegeten en geproost op papa en Brenda bij Warung Rib!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Getrouwd, werkend, moeder, houd van reizen, andere landen bezoeken, verschillende culturen leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Landen en plaatsen die ik al bezocht heb (buiten bijna alle provincies in Nederland ;) ); Duitsland, België, Frankrijk (met topper Parijs 7 X!), Zwitserland, Engeland (Newcastle, London, Reading), Spanje, Canarische Elanden, Oostenrijk, Turkije (Marmaris meerdere malen en een rondreis), Italië (Rome, Firenze, Venetië, Bracciano, Verona, Peschiera, Garda, Turijn, Masceline etc etc :D ). Droomreizen: Indonesië (dit jaar yeaaah), Noorwegen (Noorderlicht ;-) ), Australië, Afrika, Noord-Amerika.

Actief sinds 16 Mei 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3095

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

We gaan eindelijk naar Indonesie!

Landen bezocht: