Mount Raung - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Mount Raung - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Mount Raung

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Juli 2015 | Nederland, Amsterdam

Dat was/is nog even spannend met Mount Raung, de actieve (strato)vulkaan op (Oost-)Java! Die is vanaf 25 juni al aan het rommelen, uitbarsten en as uit spuwen en die zorgde ervoor, door de aswolk, dat 5 vliegvelden moesten sluiten waaronder Denpasar. Onze bestemming... Logisch natuurlijk want je kan niet door een aswolk heenvliegen ;-) maar ik kneep hem wel even! Maar goed, veiligheid eerst natuurlijk. We volgde het nieuws op de voet vanaf 9 juli en het vliegveld ging weer open de volgende dag, jippieee! En weer dicht.... en weer open! En jawel....weer dicht :( Spannende dagen! De vluchten gaan nu redelijk zo te lezen her en der (ligt aan de windrichting want ook al ligt de vulkaan op Java, Bali en Lombok zaten/zitten precies in de windrichting van de aswolk, de vulkaan is maar 150 km verwijderd van onze bestemming!). We dachten nog misschien op een ander eiland te landen en dan met de boot en/of trein te gaan maar de andere vliegvelden waren ook gesloten. Wij vliegen via Hong Kong en die vluchten gaan nu gewoon goed en ook door naar Denpasar gaan goed, soms met vertraging. Retourvluchten kunnen wat vertraging hebben, soms wel met een dag want, sja die aswolk he! Maar goed, als ik dat ik de gaten hou en het een dag van te voren weet boek ik toch gewoon een paar dagen een hotel erbij, wat erg.... ;-) Ik bel mijn werk wel dat ik iets later kom...haha Ik ben echt aan het aftellen nu! Nog maar 5 dagen werken en nog maar 13 dagen voordat we gaan vliegen! Ik heb er zo'n zin in! Nog nooit buiten Europa geweest dus ik ben heel erg benieuwd! Ben sowieso benieuwd waar mijn man en zoon's roots liggen en waar mijn vriendinnetje Brenda's roots liggen en zij haar hart heeft verloren aan Bali en zij ook uitgestrooid is <3 Alle bekende plekken waar zij gewoond heeft, zo intens gelukkig was en nu weer 'thuis' is. Het eten, de geuren, de natuur, de cultuur.... de reispapieren hebben we vandaag ontvangen dus het is echt waar, we gaan eindelijk!! Ik kan niet wachten en ben keihard aan het aftellen!!! (nu Mount Raung nog rustiger worden ;-) )

  • 16 Juli 2015 - 21:33

    Diana:

    Zo gaaf, kan me zo voorstellen dat je er zo naar uitkijkt! Een reis met veel bijzonderheden denk ik, ivm met Jim en met Brenda. Die stomme vulkaan gaat zich gewoon rustig houden...punt uit, en jullie gaan gewoon op en top genieten!

  • 28 Juli 2015 - 11:13

    Finanda:

    In inmiddels is het bijna zover... morgen vertrekken jullie dan eindelijk op deze lang gedroomde reis. Ongelofelijk bijna dat het dan nu toch is aangebroken. Ik hoop een klein beetje met jullie mee te reizen door jullie verhalen en foto's. Geloof maar dat ik deze site en Facebook op de voet zal volgen. Maar allereerst wens ik jullie een goede en veilige reis. En ik hoop dat jullie vanaf seconde 1 gaan genieten als nooit tevoren. Tot snel !!

  • 28 Juli 2015 - 11:58

    Sandra Middleton:

    Yeaaaaah! Zooo spannend!! Leuk dat jullie meeleven/lezen ;)

  • 28 Juli 2015 - 12:09

    Jacqueline:

    Jullie staan in mijn favorieten! Leuk om te volgen ook omdat ik er zelf ben geweest in mijn "gezondere" jaren.
    Jullie gaan echt een geweldige reis maken, geniet van alle momenten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Getrouwd, werkend, moeder, houd van reizen, andere landen bezoeken, verschillende culturen leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Landen en plaatsen die ik al bezocht heb (buiten bijna alle provincies in Nederland ;) ); Duitsland, België, Frankrijk (met topper Parijs 7 X!), Zwitserland, Engeland (Newcastle, London, Reading), Spanje, Canarische Elanden, Oostenrijk, Turkije (Marmaris meerdere malen en een rondreis), Italië (Rome, Firenze, Venetië, Bracciano, Verona, Peschiera, Garda, Turijn, Masceline etc etc :D ). Droomreizen: Indonesië (dit jaar yeaaah), Noorwegen (Noorderlicht ;-) ), Australië, Afrika, Noord-Amerika.

Actief sinds 16 Mei 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3101

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

We gaan eindelijk naar Indonesie!

Landen bezocht: