Relaxdag en Bali Zoo - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Relaxdag en Bali Zoo - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Relaxdag en Bali Zoo

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

Zondag 2 augustus hebben we lekker niks gedaan, ontbeten in het hotel wat bij onze boeking hoort. Stel je er niet veel van voor want het is rijst, bami, brood, geroosterd brood , jam en honing en als je wil een gekookt/gebakken/roerei, maar genoeg voor ons in de ochtend! Beetje aan het zwembad gehangen en ik heb mezelf schandalig verwend door een manicure en pedicure te nemen. Dat doe ik, buiten mijn nagels laten opvullen, nooit thuis! Wat heerlijk! Voetmassage, scrub, nagelriemen aangepakt (daar kom ik nooit goed bij haha) en in een mooie kleur gelakt, super! En dat voor, omgerekend, 7,40 euro!! Waar ik was is het tevens een massagesalon en ik zag de een na de andere man vanuit de achterkamers komen…hmmm zou het?! Would you like a massage, madame? No, no thank you, just want my nails done! 
Maandag 3 augustus hadden we eigenlijk geen plannen maar ik had gehoord en gelezen van/over de Bali Zoo en het was toch bewolkt dus op naar de Zoo! Taxi geregeld (kon via het hotel maar dat duurde een uur dus op de hoek de man aangesproken die ons al elke dag aanspreekt of we transport willen). Wat een leuke, grappige behulpzame man die Medan heet. Gezellig geklets een uur in de taxi (ritje van 30 km) en hij komt ons vrijdag 7 augustus weer ophalen en regelt 2 offermandjes voor mij (voor Brenda die uitgestrooid is op Seminyak en mijn vader die dan jarig zou zijn), super!! Ook neemt hij lemper voor ons mee want dat is dus niet te krijgen in Sanur vreemd genoeg…
Hij liep helemaal mee tot aan de ticketbalie van de Zoo, daar hebben we meteen een elephant ride van 30 minuten geregeld. Ik weet dat het er niet uit ziet, dat het zielig lijkt, dat het mishandeling lijkt en ik had ook mijn twijfels…..maar ze worden erg goed behandeld, krijgen eten onderweg, een snack, ze drinken onderweg, vitamines, en elke olifant heeft zijn eigen begeleider. Onze kwam uit Sumatra daar was hij, samen met zijn olifant, van ‘gevlucht’ (weet niet precies hoe het zat) en die zijn en werken al heel lang samen! Ze hebben gewoon een goede, liefdevolle samenwerking. Ik vond het ritje heel bijzonder op de gentle giant. Ik was bang dat ik het eng zou vinden op zo’n groot beest maar dat viel dus reuze mee, heel bijzonder was het! En als je wel op paarden mag rijden en niemand vind dat gek……
Toen we gingen lunchen mocht je op de foto met verschillende dieren, je tafelnummer was je fotonummer. Oh echt, er kwam een krokodil, mijn favoriet!! Ik moest, ik moest, ik moest!! Jim is gek van apen dus hij en Noah op de foto met een gibbon, Noah nog met een bobcat en jawel daar kwam de krok! (kaaimannetje) Dat voelde vreemd, zou hij niet snappen naar me!? Koude, aparte huid maar zo gaaf om eindelijk eens vast te houden! En ook dit kan je zielig vinden maar van dit geld (van de foto’s) onderhouden ze de geweldige dierentuin waar ze heel veel ruimte hebben en goed verzorgd worden! Je mag ook een mandje met fruit kopen voor 3 euro en dan mag je de olifanten voeren, ze krijgen dus ook lekkers tussendoor ;)
De dierentuin is echt geweldig, mooi, groot, genoeg ruimte, exotische (duhhh) dieren en Noah heeft nog meegedaan aan de vogelshow waar een grote roofvogel kwam aanvliegen over ons heen en op zijn arm landde, zo gaaf! Ook mocht Noah een tijger voeren! Halve kip door zijn kooi aan een stok en happpp Waar maak je dat nou mee!?
Made kon helaas niet onze terugrit regelen omdat hij al een afspraak had rond 4 uur a half 5. Wij staan om half 5 onze foto’s te bestellen en opeens horen we; are you Jim? Had hij een mannetje geregeld om ons weer op te halen, helemaal super! Wat een grappige man die zijn mondharmonica pakte en een deuntje ging zingen haha Terugweg ging sneller dan de heenweg omdat het verkeer nu rustiger was. Eenmaal terug in Sanur hebben we bij een vaag warunggetje gegeten waar de beef op was (sorry geen rendang) en oma uit de keuken kwam om te vertellen dat ook de soto ayam op was haha Eten wat de pot schaft dus! Ondertussen kreeg ik jeuk (het was niet zo schoon ;) ) en inmiddels heb ik een dikke rode bult op mijn wreef (heel breed over mijn hele wreef heen, handig met slippers not!) Na 2 Bintang bier moet je naar het toilet maar ja durfde ik dat wel? Toch maar gedaan, niet echt schoon, geen bottel chebok (fles om te spoelen) maar een raar sproeiertje….toch maar het toiletpapier gepakt!
Dinsdag 4 augustus weer een luierdag aan het zwembad, ontbeten (deze keer was de koffie niet te zuipen, stond al uren denk ik dus op naar Starbucks om de hoek haha). Lunch gehaald bij de warung om de hoek, mijn moeder van 81 gebeld want die was ziek en ik was heel blij om haar weer te horen!! Ze klonk al beter en voelde zich ook beter, ze moet nog wel allerlei onderzoeken ondergaan maar voor nu ben ik gerust zo aan de andere kant van de wereld! Net lekker gegeten en nu zit ik dit te typen ;) Morgen naar het kunstenaarsdorp Ubud, een Balinese markt en Tanah Lot (tempel in de zee!
Selemat tinggal!!

  • 04 Augustus 2015 - 21:58

    Robert:

    Mooie avonturen!

  • 06 Augustus 2015 - 09:27

    Elles:

    Jullie hebben echt een super mooi vakantie en zo leuk al die foto's op FB!

    Geniet er nog maar lekker van!

    Dikke kussss,
    Elles xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Getrouwd, werkend, moeder, houd van reizen, andere landen bezoeken, verschillende culturen leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Landen en plaatsen die ik al bezocht heb (buiten bijna alle provincies in Nederland ;) ); Duitsland, België, Frankrijk (met topper Parijs 7 X!), Zwitserland, Engeland (Newcastle, London, Reading), Spanje, Canarische Elanden, Oostenrijk, Turkije (Marmaris meerdere malen en een rondreis), Italië (Rome, Firenze, Venetië, Bracciano, Verona, Peschiera, Garda, Turijn, Masceline etc etc :D ). Droomreizen: Indonesië (dit jaar yeaaah), Noorwegen (Noorderlicht ;-) ), Australië, Afrika, Noord-Amerika.

Actief sinds 16 Mei 2015
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 3101

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

We gaan eindelijk naar Indonesie!

Landen bezocht: