Nog iets meer dan 2 maanden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Nog iets meer dan 2 maanden! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Nog iets meer dan 2 maanden!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Mei 2015 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen zaterdag de vaccinaties gehad. Gewoon thuis, ideaal! Via mijn verzekering kreeg ik de tip voor thuis-vaccinaties zonder extra kosten dus dat is nog eens handig. Jim en ik 3 shots (DTP, Hepatitus A en buiktyfus) en Noah 2 shots (geen DTP want hij is nog tot zijn 18e beschermd ivm de vaccinaties als kind). Ik had nog nooit dit soort vaccinaties gehad dus was wel een beetje nerveus. Ik zal je eerlijk zeggen; het was niet fijn! Het is zo gebeurt maar sjeetje wat brandde het en ik heb 2 dagen een stijve bovenarm gehad. Maar goed better safe than sorry ;) en het is natuurlijk voor een heel goed doel! Verder ben ik van alles aan het uitzoeken wat we willen doen en zien. Heel leuk die voorpret! We willen een paar dagen vanuit Bali naar Java, Bandung. Daar liggen de roots van Jim (en Noah ;) ). Vliegtickets vanaf Denpasar, Bali vallen eigenlijk reuze mee qua kosten en een hotel (plus ontbijt en wifi) kost eigenlijk geen drol daar....ongelooflijk! Dus dat gaan we zeker doen! Maar dan? Ik wil daar ook dingen gaan bekijken dus misschien theeplantages bekijken, de Tangkuban Perahu (vulkaan) bezoeken/beklimmen, de Cimahi wartervallen bezoeken, Bandung Zoo? Teveel eigenlijk voor een paar dagen dus dat wordt kiezen! Ook op Bali is zoveel te doen en te bekijken dat we moeten gaan kiezen; dolfijnen spotten bij Lovina maar aangezien je daar heel vroeg op moet omdat je al om 05.00 uur de zee op gaat wil ik misschien daar een hotelletje zoeken voor een nacht/2 dagen zodat we Lovina ook goed kunnen bekijken en niet midden in de nacht van Sanur naar Lovina hoeven te reizen. Het Elephant park in Ubud wilde ik zeker bezoeken maar ik twijfel, ik weet niet hoe de dieren daar behandeld worden. Ik lees daar verschillende verhalen over.... De Gunung Batur (vulkaan) beklimmen en de zonsopgang zien twijfel ik ook over aangezien het midden in de nacht een 2 uur klim omhoog is en een 2 uur klim omlaag. Niet dat ik dat niet aankan en het is ook niet zo warm dan nog maar goed die onthouden we nog en staat op het welbekende lijstje ;) Tempel Tanah Lot absoluut wel (entree omgerekend € 1,- ?!?! ongelooflijk de prijzen daar! Entree Monkey forest bv is € 1,60 en de heilige Bathing Temple waar je je mag laten reinigen is € 0,40) en ook het Turtle protection centre wil ik bezoeken (entree gratis! donatie welkom!) Nou ja al heel veel uitgezocht wat we willen doen en zien en beleven!! Checklist al gemaakt en dat wordt het een beetje plannen (zeker de paar dagen naar Java en de rest kunnen we daar beslissen). Nog de kleine dingen regelen hier en dan mag ik toch echt wel gaan aftellen voor onze langverwachte reis naar Indonesie!! Tot zover....tot de volgende ;)

  • 25 Mei 2015 - 22:48

    Finanda:

    Wat leuk !! Kan ik jullie nog beter volgen. Ga ik zeker doen !

  • 26 Mei 2015 - 06:58

    Sandra Middleton:

    Jaaa gezellig! Nu hopen op een beetje redelijke wifi verbindingen daar ;-))

  • 26 Mei 2015 - 09:10

    Judith:

    Lastig he als er zoveel te zien en te doen is, dat kan nogal overweldigend zijn. Zorg vooral dat je de tijd neemt om van alles te genieten. Niet alleen van de bezienswaardigheden maar ook van de mensen, de cultuur, hun levenswijze en de prachtige omgeving.

  • 26 Mei 2015 - 22:28

    Sandra Middleton:

    Ik ga het proberen en keuzes maken ;) Want als niet alles lukt....sja dan moet ik toch echter terug! Hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Getrouwd, werkend, moeder, houd van reizen, andere landen bezoeken, verschillende culturen leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Landen en plaatsen die ik al bezocht heb (buiten bijna alle provincies in Nederland ;) ); Duitsland, België, Frankrijk (met topper Parijs 7 X!), Zwitserland, Engeland (Newcastle, London, Reading), Spanje, Canarische Elanden, Oostenrijk, Turkije (Marmaris meerdere malen en een rondreis), Italië (Rome, Firenze, Venetië, Bracciano, Verona, Peschiera, Garda, Turijn, Masceline etc etc :D ). Droomreizen: Indonesië (dit jaar yeaaah), Noorwegen (Noorderlicht ;-) ), Australië, Afrika, Noord-Amerika.

Actief sinds 16 Mei 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3101

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

We gaan eindelijk naar Indonesie!

Landen bezocht: