Relax and learn ;) - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu Relax and learn ;) - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sandra Middleton - WaarBenJij.nu

Relax and learn ;)

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

Zondag 9 augustus weer heerlijk niets gedaan en gerelaxed bij het prachtige zwembad. Dit heb je ook echt wel nodig na de intensieve excursiedagen in de klamme warmte.
Heerlijk gelezen, beetje in de zon gelegen (ik verbrand heel snel dus lig dan meestal onder een palmboom) en bijkomen van de intensieven dagen. Niet alleen intensief door de excursies en je zoveel mogelijk wil zien en doen omdat je niet zoveel tijd hebt maar ook door alle indrukken die je dagelijks op doet. Ik leer elke dag, gewoon kleine dingen zoals dat ze hier gek zijn op vliegeren. En dan niet met een lullig vliegertje, nee gigantische bouwwerken zijn dit! Grote palen van bamboe met de meest prachtige creaties ervan gebouwd. Dit wordt op een (vracht-)wagen(tje) geplaatst en het hele dorp rijdt dan uit/mee om te zorgen dat de vlieger goed aankomt bij het strand. Allemaal gekleed in dezelfde kleuren want vaak is het zo dat er gevliegerd gaat worden tegen een ander dorp ;) Een hele stoet komt dan voorbij; scooters, auto’s, pick-up’s, busjes vol met dorpsbewoners in dezelfde kleuren en flink lawaai makend en natuurlijk DE vlieger die zorgvuldig wordt afgeschermd zodat het niet beschadigt wordt dus het verkeer wordt gewoon tegengehouden en een scooter of busje dwars over de weg gezet zodat de vlieger veilig aankomt, geweldig :D
Kinderen hier op school worden, in mijn ogen, wel een beetje militaristisch gedrild. Marcheren op een bepaalde manier in hun schooluniformen, sporten/trainen op het schoolplein, moeten hun eigen emmertje of bezempje meenemen naar school want de kinderen maken de hele school schoon met hun eigen spullen. Zo leren ze discipline. Nu zijn ze ook zo bezig met marcheren omdat er een grote belangrijke nationale feestdag aankomt; 17 augustus Onafhankelijkheid van Nederland. Je zag ook elke dag steeds meer en meer vlaggen erbij komen overal. Ook zie je ook op straat, in de winkels, thuis, overal mensen vlaggen maken in alle maten en vormen; alles ademt rood-wit onafhankelijkheid uit!
Schiet me opeens te binnen; bij het Monkey Forest werden we begeleid door een vrouwelijke gids die ons van alles vertelde over de makaken en gezellig aan het kletsen was met ons. Vraagt ze opeens aan Noah wat Jim van hem was? My father zegt hij…’really? I thought your brother’…dus ik zeg; hallo hij is bijna 50 hoor! (wie denk je dan dat ik ben b***ch…..hun moeder?!?!) Stomme Indohuidje LOL En damn mijn westerse-snel-ouder-wordende-rimpel-huid *snik*

• 17 Augustus 2015 - 07:58

Babs:

Hahaha...misschien "his sister" ??
    one big happy family hihi

• 17 Augustus 2015 - 12:23

Sandra Middleton:

Hahaha

• 17 Augustus 2015 - 15:11

Diana:

apart dat die kids daar een soort van gedrild worden, aan de andere kant...normen en waarden meegeven, ook wel weer mooi. Herkenbaar dat, is dat je broer, verhaal. Hier gaat dat altijd net zo...en ik maar wachten of ze vragen of ik de zus ben. Helaas pindakaas....gebeurd nooit. Zal wel op een oud wijf lijken hahaha

Sandra

Getrouwd, werkend, moeder, houd van reizen, andere landen bezoeken, verschillende culturen leren kennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Landen en plaatsen die ik al bezocht heb (buiten bijna alle provincies in Nederland ;) ); Duitsland, België, Frankrijk (met topper Parijs 7 X!), Zwitserland, Engeland (Newcastle, London, Reading), Spanje, Canarische Elanden, Oostenrijk, Turkije (Marmaris meerdere malen en een rondreis), Italië (Rome, Firenze, Venetië, Bracciano, Verona, Peschiera, Garda, Turijn, Masceline etc etc :D ). Droomreizen: Indonesië (dit jaar yeaaah), Noorwegen (Noorderlicht ;-) ), Australië, Afrika, Noord-Amerika.

Actief sinds 16 Mei 2015